Kapitel 5 - How you make new friends

Previous: Jag satt och åt frukost när Marc kom ner. Jag kände mig genast obekväm när han satte sig bredvid mig och började prata.

”Lyssnar du eller?” Frågade han och kollade på mig.

”Va?” Han suckade och skakade på huvudet.

Vi hann inte säga mycket mer innan Selena och Justin kom ner.
Selena flinade åt mig.

 

”Idag måste jag och Lisa jobba.” Berättade Justin för Selena när vi ätit klart.
”Okej. Men då kan väl jag hänga med Marc tills ni kommer hem?” Hon kollade på Marc som nickade ivrigt.
Marc och Selena började planera vad de skulle göra medan jag spottade i Justins mjölk när han gick på toan.
Han vägrade dock dricka den för att jag gapskrattade när han skulle göra det.
Han gav mig 'the evil eye' och sen gick vi till hallen, tog på oss skorna och åkte till studion.

När vi kom fram hade Justin låst dörrarna innan vi hunnit komma ut, som en dålig hämnd, så jag var tvungen att slå honom tills han öppnade.
Vi kom in till studion skrattandes över att han knuffat mig i korridoren och att jag ramlat. 
”Hey.” Alla hälsade när vi kom in, lite förundrade varför vi kommit samtidigt.
Hela dagen skrev vi på låtarna och skrattade. Han hade ett ganska trevligt gäng med sig.

”Okej. Justin och Lisa, ni får gå nu om ni vill. Eftersom Selena är på besök.” Mamma kollade på oss med ett leende.
Vi gick iväg tillsammans också.
När vi satt i bilen sa jag åt honom att jag ville ha glass och sa också vart.
Jag skulle till mitt favoritställe.
När jag väl var där presenterade jag Justin för honom. George, om jag glömt att berätta namnet.
Vi gick tillbaka till bilen och började åka till stranden där Selena och Marc var just nu.

”Vad tycker du om Selena..?” Frågade Justin mig efter några minuter på vägen.
”Ehh.. Vad borde jag tycka?” Han flinade.
”Jag menar, verkar hon som en bra tjej?”
”Det är väl klart. Varför frågar du mig det förresten? Det är ju du som känt henne i sådär två år?” Han skrattade till.
”Jo. Men jag måste väl fråga mina vänner vad de tycker, right?” Han gav mig ett snett leende när han sa det.
”Sen när blev vi vänner?” Frågade jag och höjde på ögonbrynen.
”Åh. Kanske när du släppte fram alla dina innersta tankar till mig?” Han flinade töntigt och jag slog till honom på armen.
”Ey! Jag kör faktiskt!” Utropade han och gjorde en gest mot vägen framför med ena handen.
”Okej.. Om vi nu är vänner får du berätta lite om dig.” 
”Uhm.. Vad finns det att berätta mer än det som står överallt?” Vi började skratta åt hans urdåliga skämt.
Han berättade något gammalt minne som vi skrattade åt, men inget hemligt undslapp honom den resan.

När vi kommit fram till stranden såg vi att Marc och Selena låg och solade i tystnad på en öde strand omringad av gräs.
Justin och jag hade såklart inga badkläder med oss, men jag tog av mig min tröja, lät mina shorts sitta kvar och la mig i sanden och lät solen värma mig.
Justin följde mitt exempel och la sig bredvid Selena.

Några timmar senare hade det blivit mörkt och vi var på McDonalds och åt hamburgare.
Vi hade alla ett tag innan detta gått åt varsitt håll, bytt kläder och sedan träffats här igen.
”Imorgon vill jag shoppa.” Sa Selena när vi hade ätit klart.
”Vad ska du köpa?” Frågade Marc henne.
”Ööh.. Lite kläder?” Selena såg förvånad ut att Marc inte visste att hon shoppade utan att egentligen behöva något speciellt.
”Jag vill följa med.” Nu kollade alla förvånat på mig.
”Du?” Frågade Justin och kisade med ögonen mot mig.
Jag flinade mot honom.
”Åh! Det skulle vara jättekul! Då kanske Marc och Justin kan göra något, så får jag och Lisa spendera lite tid!” Selena såg helt hyper ut vid tanken på en tjejstund med mig.
Det var väldigt länge sen jag känt att jag haft en kompis. Någon som man kan gå och shoppa med.
Jag log mot henne och hon log stort tillbaka.

Hela den kvällen försökte jag undvika Marcs blickar han gav mig.
När det blivit sent och alla reste sig upp tog Justin mig åt sidan.
”Jag tänkte ha en spontan konsert nästa vecka, kan du följa med på den?” Jag kollade förvånat på honom.
”Vart?” Frågade jag och han ryckte på axlarna.
”Vi får se, men är du med?” Jag nickade och flinade.
”Okej.” 
Vi gick till de andra och sen begav vi oss alla hem.

När jag kom innanför dörren till mitt hus kikade mamma fram.
”Hey! Du var ute sent. Men Justin. Hur gick det?” Jag gav henne en mördarblick och trängde mig förbi, och gick in i köket.
”Vi var med Selena och Marc.” Jag satte mig på en barstol och började äta några gamla popcorn.
”Jaså! Hur är det med Marc? Jag hörde att han hade ramlat och slagit sig.” Hon satte sig framför mig.
”Det är helt okej. Skadan syns knappt.” Sa jag ointresserat och kollade ner i bordet.
Det blev en tyst paus.
”Det är din födelsedag om två dagar.” Sa hon svagt och jag kollade upp mot henne.
”Jag vet.” Jag visste vad som skulle komma härnäst. 
”Vad önskar du dig?” 
”Att alla ska glömma den.” Jag ställde mig upp och gick upp till mitt rum. Hon gjorde inte ens ett försök att stoppa mig. Bäst för henne.

*RingRingRing*
”AAH!” Jag kastade av mig täcket och gick till skrivbordet.
Jag kollade på min Iphone.
”Men den ringer ju inte..?” Precis när jag insåg att det var min andra mobil som ringde slutade det.
Jag tog upp den och kollade.
Det var ett nr som jag inte kände igen.
Precis när jag skulle ringa det, började signalen pipa.
”Du vet att du precis väckte mig?!” Svarade jag surt.
”Ähum.. Öhh.. Ursäkta..” Jag kände inte igen rösten.
”Vem är det?” Jag satte på mig mina tofflor och gick runt i rummet. Det var tyst i luren.
”Hallå?” Frågade jag medan mina tofflor pep för varje steg.
Någon hostade och började sen prata med hög röst.
”Mitt namn är Derek och jag undrar om det finns någon som heter Lisa där?” Det lät precis som Justin, vilket det säker var.
”Vad vill du Justin?” Han började skratta.
”Hey! Öhh.. Selena undrar vart du är någonstans. Hon ville inte ringa, för hon visste inte om det var du.”
”Vad vill Selena mig?” Frågade jag med en dryg ton.
”Ni skulle ju shoppa idag?” Några barnförbjudna ord kom ur min mun innan jag talade i normal ton till honom.
”Säg till henne att jag är klar om en halvtimme.. Eller näe, förresten, en timme.” Jag kom på att jag behövde besöka duschen.
”Okej! Då… Öhh... Ses ni snart!” Jag la på och började göra mig i ordning.

 

”Så hur går det med Justin..?” Frågade jag Selena. Vi satt på ett café i utkanten av stan.
”Det går väl bra. Men han är så feg!” Jag kollade upp mot henne.
”Feg? Vad menar du?” Jag kunde inte komma på någon gång jag mött på Justin när han varit feg.
”Men inte på det sättet! Han vågar liksom inte lita på någon. Det är därför ni har kommit så bra överens, han litar på dig.” Hon log mot mig och återgick sedan till hennes illaluktande kaffe.
”Vadå, litar han inte på dig?” Hon suckade och himlade med ögonen.
”Det är klart han gör, men det liksom stannar där. Han litar inte ens på Marc, därför tyckte jag att Justin inte skulle följa med idag, för att jag ville att hans skulle bli mer bekväm med Marc.” En tystnad följde. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Jag kände visst inte Justin som jag trodde jag gjorde. Förmodligen vet han mer om mig än jag vet om honom.
Selena började skratta. Jag gav henne en konstig blick och hon svarade genom att berätta vad hon skrattade åt.
”Det är lite pinsam sak, men jag måste bara berätta det.. Jag var ju med honom på hotellet igår kväll, och vi var.. Hrm.. 'Lite upptagna', om man säger så, och så kom Kenny in, och han bara stannade i dörröppningen och kollade på oss som om vi var utomjordingar.
Och sen så mumlade han fram; 'Jag trodde att någon höll på att dö härinne.' Och så smällde han igen dörren och jag började flabba och Justin bara kollade in i väggen, liksom helt körd. Och jag frågade honom vad som var fel, och han ba; 'Det är så pinsamt.', och jag frågade såklart vad som var pinsamt och då sa han för att alla vet att han är oskuld, så...” 
”VÄNTA, STOP!” Hon kollade förvånat på mig.
”Skojar du?! Är han oskuld?!” Jag började skratta och satt min bulle i halsen, så mitt skratt slutade som världens hostningar.
Selena skrattade till slut åt mig, även fast hon var väldigt förvirrad. När vi tillslut lugnat ner oss frågade hon mig vad som var fel med det.
”Men hallå, hörde du inte att Justin och Marc babblade om deras 'Erfarenheter' med tjejer?” Jag var tvungen att sluta min mening lite tidigare för att jag var tvungen att skratta lite till.
”Men gud, sa han..?” 
”Jaaa!” Vi började skratta igen.
”Ta inte illa upp, men jag kommer använda det där mot honom en vacker dag..” Sa jag och log.
”Gör det.” Hon flinade mot mig.

-----------------

Hej! Förlåt för att det inte blev någon uppdatering i helgen men jag hade verkligen inte tid! :S

Nu får ni ett kapitel, och jag kanske slänger in något den här helgen!
Håll tummarna! Haha!

Kommentera!


Kommentarer
Loollipoop (smeknamn xD)

Jättebra!

Fortsätt, och det snabbt ;)

2012-02-27 @ 19:25:14
Sanna

Grymt!

2012-02-28 @ 09:53:57
Haley

Jag har redan läst det här på gsm...

2012-02-29 @ 15:56:13
Aph

Svar till Haley; det är nu i början, snart kommer kapitel ni inte läst :)

2012-02-29 @ 16:28:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TheJDBstory

"Lisa Miller är en Dj. Hon jobbar hos sin mamma som äger en studio. 16 år, lever sitt liv och spelar med många kändisar som kommer till stan. Hon bor i LA, USA. Hennes bror heter Adam och hennes mamma heter Cissy." Kommer skriva på den här berättelsen ett tag nu framöver! Kom gärna med idéer och tips! :)

RSS 2.0