Kapitel 6 - When the truth comes out..

Previous: ”Skojar du?! Är han oskuld?!” Jag började skratta och satt min bulle i halsen, så mitt skratt slutade som världens hostningar.
Selena skrattade till slut åt mig, även fast hon var väldigt förvirrad. När vi tillslut lugnat ner oss frågade hon mig vad som var fel med det.
”Men hallå, hörde du inte att Justin och Marc babblade om deras 'Erfarenheter' med tjejer?” Jag var tvungen att sluta min mening lite tidigare för att jag var tvungen att skratta lite till.
”Men gud, sa han..?” 
”Jaaa!” Vi började skratta igen.
”Ta inte illa upp, men jag kommer använda det där mot honom en vacker dag..” Sa jag och log.
”Gör det.” Hon flinade mot mig.

 

 

Imorgon skulle Selena åka iväg igen, någon gång på förmiddagen, så Justin skulle ta henne till någon romantisk resturang ikväll.
Vi åkte hem till mig och hon hade med sig en fantastisk klänning som hon skulle ha på sig och några underbara skor jag aldrig skulle förstå hur hon kunde gå i.
Vi fixade henne i ungefär en timme, och sen skulle de åka.

Jag åt min middag den kvällen med mamma och Adam.
”Jag hörde att du fått en pojkvän.” Sa Adam retsamt medan vi åt.
”Jag hörde att du lärt dig stava.” Mamma puttade till mig och gav mig en varnande blick. 
Adam lipade åt mig.
”Stackars kille.” Muttrade han och skakade på huvudet.
”Vem har sagt att jag skaffat pojkvän?” Frågade jag efter ett tag.
”Facebook.” Svarade han och kollade nyfiket på mig.
”Aha. Men det har jag inte, så det kan du säga till alla dina tolvåriga vänner.”
”Mina vänner är lika gamla som dig!” Sa han irriterar och jag skrattade högt.
Adam var fjorton, men han hade vänner som gick i min klass. Jag skulle dock inte kalla dem vänner, men..

 

”JIHAAAAA!” Skrek jag och hoppade ur soffan.
Mamma skrattade bakom mig.
”De kommer ändå förlora, men ett mål räknas ju alltid.” Vi kollade på fotboll, Chelsea spelade. Mitt favoritlag genom tiderna.
Adam sprang in i rummet från köket. 
”VEM GJORDE MÅL?” 
”CHELSEA!” Skrek jag och han skrek dubbelt så högt efter mig och sprang sedan in i köket efter att ha sett repris på målet.
Min mobil vibrerade och jag tog upp den från fickan. Justin.
”Vi ska till Canada efter konserten, hänger du med?” Jag log. Att han smsade när de åt var bara för töntigt.
”Mamma, kan du ta ledigt från skolan till mig om en vecka? Jag hade tänkt åka till Canada med Justin..”

*Justins perspektiv. *

”Släpp av mig hos Lisa.” Sa Selena plötsligt. Jag kollade på henne med höjda ögonbryn.
”Lisa?” Frågade jag och vände blicken mot vägen igen och bytte riktning mot Lisas hus. ”Vad ska du göra där?” 
”Jag tänkte sova där.” Sa hon och flinade mot mig och började sedan skratta när hon såg min förvånade blick.
”Har ni blivit bästisar nu, typ?” Hon skrattade till igen.
”Haha, näe. Vi är bara vänner.”
”Jaså? Vad gör ni då, när ni är med varandra..?” Frågade jag med lite ironisk ton.
”Snackar skit om dig.” Hon blinkade med ena ögat.
Jag skakade på huvudet och skrattade till. Jag stannade bilen utanför henne hus.
”Tack älskling.” Vi kysstes och sedan öppnade hon dörren och gick ut.
Jag åkte iväg till hotellet.

*Lisas. *

”YO!” Skrek jag när jag såg Selena.
”Jag trodde du skulle komma mycket senare, klockan är ju bara nio..” Sa jag till henne när vi gick upp till mitt rum.
”Det trodde jag också, men här är jag!” Hon skrattade.
”Mamma riggade sängen åt dig, bredvid min.. Om det är okej?” Hon nickade och log stort.
”Ska du också följa med till Canada?” Frågade jag henne en stund senare när vi satt och pratade.
Hon skakade på huvudet. ”Jag har konsert i Frankrike då..” 
”Det låter så mycket bättre än att möta Justins föräldrar. Dem kommer hata mig.” Sa jag sorgset. Hon började skratta.
”Varför kommer de göra det?” Frågade hon och jag skakade på huvudet och log.
”Jag kommer säkert råka säga något elakt om Justin och då kommer de förvrida det och hata mig forever.” Hon rynkade på ögonbrynen med ett litet förvirrat leende på läpparna.
”Sen när började du bry dig om andra? Justin sa alltid att du var så instängd och att du inte brydde dig om nåt.” Sa hon med samma min.
Jag tvekade inte ens innan jag svarade.
”Jag vet. Men det här betyder verkligen något för mig. Om jag sabbar det här sabbar jag en framtid som vän med Justin.” Hon log mot mig.
”Bara du är dig själv, så uppskattar de nog dig. Och om jag inte känner Justin fel så har han säkert förvarnat dem.” 
Jag tog upp kudden från min säng och slog den i huvudet ett fåtal gånger innan Selena tog den och började slå mig själv med den.
Hon hade just startat ett kuddkrig med mästaren.

 

Jag vaknade nästa morgon med världens baksmälla.

”Åhh.. Helvete..” Suckade jag och reste på mig. Då upptäckte jag att jag låg på golvet med bara underkläder.

Mitt rum såg hemskt ut och Selena låg i sängen, under täcket.

Jag reste mig upp helt yr och skakade om henne så att hon skulle vakna.

Hon öppnade ögonen.

”Vad fan hände igår..?” Frågade jag henne och satte mig på kanten. Jag kom verkligen inte ihåg något. Innan hon hann svara var jag tvungen att springa till toan och spy.

Jag skrek några svordomar till min spegelbild, och gick sen tillbaka till henne.

Den här gången lade jag mig ner.

Hon skrattade. Hon lät helt normalt.

”Du.. Öhh.. Du drack lite för mycket.” Hon började skratta igen.

”No shit.” Mumlade jag för mig själv.

Jag sa åt henne att öppna fönstret, vilket hon glatt skuttade upp och gjorde.

 

*Justin. *

Selena och Lisa vinkade till varandra en sista gång innan vi skulle åka till flyplatsen.

Selena klev in i bilen och log mot mig innan hon gav mig en snabb kyss.

Jag började åka.

”Vad gjorde ni igår då?” Frågade jag. Hon började fnittra.

”Öhh.. Hon drack lite för mycket och bjöd över.. Marc..” Hon gjorde en paus för att skratta.

”Varför drack ni? Hon är bara 16 år! Jag trodde du var den vuxna här av oss..” Utbröt jag och hon började skratta ännu mer.

”Chilla! Som om jag inte vet vad hon håller på med? Jag gjorde exakt likadant när jag var 16! Bara för att du är en mes.” Jag skakade på huvudet och suckade. Hon hade en poäng där. Den enda jag var orolig för var Lisa.

”Vad gjorde hon med Marc då..?” Frågade jag efter en stund. När hon inte svarade kollade jag på henne.

”MEN SLUTA KNÄPP KORT PÅ MIG!” Hon började gapskratta och tog ner telefonen. När hon lugnat ner sig svarade hon.

”Eh. Dem var lite.. upptagna, om man säger så..” Hon började fnittra igen.

”Vet Lisa om det?” Hon fnittrade lite till.

”Näe..” Sa hon. Jag suckade och flinade mot henne.

”Hon kommer bli galen.” Sa jag och tänkte mig scenariot när hon fick veta det.

 

Jag öppnade fönstret och släppte in Marc, lite förvånat.

”Hej sötnos!” Han hoppade ner på golvet och kramade om mig. När han gjorde ansats att kyssa mig skrek jag och han släppte snabbt. Helt förvirrad och klart skrämd kollade han senare på mig.

”Vad i helvete tror du att du håller på med?!” Utbröt jag.

”Ehh.. Va..?” Han förstod ingenting.

”Har du slagit i skallen eller? Tror du att du bara kan komma in här och KYSSA mig?!” Jag var förbannad. Selena visste om att det hänt något igår. Jag skickade henne några vackra svordomar i huvudet.

”Men hallå! Nu får du väl ge dig? Har du blivit senil helt plötsligt?”

”MEN BERÄTTA VAFAN SOM HAR HÄNT DÅ?!” Skrek jag åt honom. För några sekunder såg det ut som om han blivit hörselskadad.

Han öppnade munnen för att säga något, men tvekade och stängde den igen.

När han till slut kom fram till vad han skulle säga var det inte mycket som kom ut.

”Fråga nån annan.” Mumlade han.

Sedan vände han sig om, öppnade fönstret och klättrade över till sig.
-----------------
Hej!
Fortsätt kommentera så fortsätter jag skriva! Haha :)


Kommentarer
Vivi

Där ser man.. x)

2012-03-01 @ 14:52:33
someonelikeyou@GSM

Meeer :)

2012-03-01 @ 22:58:00
URL: http://malinrosberg.devote.se
Sanna

Meeer! Den e bra som fan! Hahahahah :) <33

2012-03-07 @ 20:45:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TheJDBstory

"Lisa Miller är en Dj. Hon jobbar hos sin mamma som äger en studio. 16 år, lever sitt liv och spelar med många kändisar som kommer till stan. Hon bor i LA, USA. Hennes bror heter Adam och hennes mamma heter Cissy." Kommer skriva på den här berättelsen ett tag nu framöver! Kom gärna med idéer och tips! :)

RSS 2.0